Selasa, 25 Ogos 2009

ini kenangan kami dulu2






salam..sblom aku memulekan story..skang niey ade satu kemusykilan lam pale otak aku niey..mentang2 la..blog baru buat en..jd sronok lak nak tulih2..bia la tade orang na bace pon..asal aku hepi..hehe..

ok..kite bbalek pade citer niey td..ni ialah drama team sbp integrasi pekan..yang tdiri drp 15 orang..ni sume dipilih dek sir nik pale botak tue la..bdasarkan drama mase f3..wat xtvt akhir taun..aku taktau nape aku dpilih..sbab aku tak blakon pon..aku juz director..tp mgkin sbb aku pnye citer yang die bwak..tpakse la amek aku..tkot aku trase kowt..ah!!pduli ape..asal aku dpt sijil free2 suda..hehe

budak drama niey tdiri dpd..
  • aku (director)
  • bulat (labi)
  • bonzer (labu)
  • epul (prince tubeng)
  • leha (merah)
  • timah (puteh)
  • tirah (mdm bertha)
  • safuan (sound engineer)
  • sipah (prop)
  • jihah (bidadari)
  • syahirah (setan)
  • hanis (dayang)
  • elly (dayang)
  • aiman (king)
  • afiqah (queen)
semua name amek jalan citer asal aku a.k.a amek dari cirter bawang merah bawang puteh yang klasik..cume jalan citer je ubah sket..ptandingan first yang kami lalui pas mmbanting tulang blatih adelah drama bhs inggeris peringkat daerah kat chini pekan..yang kat atas tue gmba blakang dewan ptandingan ar tue..sir nik ckp lau kami mnang daerah..nak bwak kami pg peringkt sbp zon timur..(sptotnye f5 pegi)..mse ni..mang ade sket jangkaan kmenangan gak ar sbb skewl len sume mnunjukkan drama2 amatur mrka..smpaikan ade yang wat drama citer potato people..da la x bez..huhu..mcm budak djh satu je aku tgok..=p

n..dpendekkan citer..jeng3..!!

kami diisytiharkan sbg pemenang lam ptandingan tu n scr otometik n rasminye..mwakili derah pekan pahang lam ptandingan niey..kat jerantut..lau scr tak rasmi..wakil skewl ntok sbp zon timur..hehe..kan aku da kate..sjil free..=)

buln 4 kami gi yang sbp zon timur tue dulu sbab yang negeri lambat gile lagi..lam bulan bape tah..7 kowt..ni ade prubahan sket dlam plakon..hanis upgrade jd queen n sipah upgrade jd dayang..nizam ditarik masuk ntuk jd setan..dorang yang gntikan afiqah ngan syahirah sbb diorng 2 orang niey..gatal gak nak pg kem polis..sir nik da ckp jgn gi lau tak die drop..n dorang pegi gak..tape la..bukan salah dorang gak..nizam ptot gi gak kem polis..tp sbb minat ngan drama punye pasal..snggop die ktepikan dulu niat nak bkemping n join drama..

yang sbp niey kat sms faris petra kat pgkalan chepa nun..haha..jao gile..smpat gak ar kami kuar jalan2..kat kb mall..puas ati beb..ptandingan lak..ok..psmbahan bjalan lancar..n..sume pon oke dr awal smpai akhir..hehe..sbb akhir tu..kami diisytihar sbg pmenang tmpat kedua a.k.a 1st runner up lam ptandingan tue..(british)..niey bmakne..kami mrupekan skewl 1st sbpi yang dpt tmpt setinggi tu dlam ptandingan sbp..kami dah la skewl ceruk..dpt no 2 dr sume skewl sbp kat zon timur..power ar tue..skewl faris mang taleh disangkal la kmenangan die..mang superb abes la psmbahan dorang..siap..gendang2 n asap2 ag tuh..hehe..tmpat sndiri..boley le..da la msok surat kabar..femes seyh.!

n last skali drama kat jrantut niey..pon ade prubahan lg..afiqah lak nak join..yang syahirah da sah2 tinggal..so..afiqah juz jd dayang..gnti tmpat sipah dulu..huhu..juz nak cukup kuota..alang2..ade 14 orang..die nak 15..yang sbp tu kami gi 14 orang je..

yang niey yang aku angin sket ni..huhu..wat kat skewl padang jarak padang tekukur ke padang tsungkur tah..aku pon tak ingat..name die dkat2 la..spe dok jrantut msti tau ni..1st smpai..dah la tade smbut2..sudahnye..aku gak la yang kne soh gi pejbt skewl dorang..smpai kat sane..cikgu2 pon taktau..aku plik gak..ye ke skewl ni anjur drama negeri..??pastu da tak tau tue aku balek la ke bas..tgok2 da ade due cikgu dok tcegat kat situ..smbotkan..tongoi..

sal asrama die lak..dah la bg blok yang tbaka ntok kami tido..dah tu tndas pon koto n air bkarat..clakak pnye pgurusan skola..!!dorm pun tade kipas..mujo la mlm tue ujan..slek gak sbenanye..bab ade beruk2 lak buat bising blakang bilik kitorang tue..

ptang sblum malam tue pon angin ag..sir nik ngoi2 gi tnye sape2 bwk nset bg no kat die snang nak tepon..kami pon wat ar muke miskin tade nset..at last die caye gak laki ta bwk..hehe..pastu die tny yang pmpuan..pmpuan pun tanak ngaku n dorang kne marah sbb tak ngaku ngan sir nik..hehe..pdn muke!sbb die tny tue..bb asrama due2 jao..nak snang pnggil..tp sgt la bb die ckgu dsiplin..kang die rmpas lak..tp ps pmpuan bg..seb bek die bg pluang bwk blek..

sblom pmpuan bg tue die gi kuar ngan drebar bas..cik salimi gi bndar makan..due orang je nek bas besa gedabak.!bgg ngan kitorang punye pasal la jd cmtu..bdak pmpuan blek asrma..yang laki..jalan2 amek gmb..smpai la ayah aiman dtg amek yang laki jea..hehehe..aiman tepon..mntang2 la dok jrantut..

kmi pon mlantak la kat umah aiman semahu2nye..lapa sial..huhu..mcm2 kami mkn..mmg besh ar..klorge die lak ramah tamah..huhu..mak aiman kasi roti sosej ntok bkal kami mlam tue n bg kek cklat kat bdak2 pmpuan yang lapa kat asrama tue..huhu..mse kami balek tu snje da pon..smpai kat skewl..encik botak tu da tunggu da..bajet nk marah la tu..bpak aiman skali lg slamatkan keadaan gi trjah sir nik n terang satu2..huehehehe..bile bpa aiman blah..die bg motivac cket n soh kami nek bas gi mkn kat lua..pmpuan da mand..kami yang dr pg tak mandi..ya Allah...huhuhuu..ikut jer la..

dipendekkan citer..esok tu..kami pun wt la kwjipan kami iaitu mmpersembahkan drama wakil dr pekan..tnyate kami mmg dah kalah awal2 dek krane lawan kami sabs jao lg power gak intonasi n slang bi nye..mse ni kcewa ar bb sound starting tak byik bb sound sistem die kuno tahap ayam..sial..tp takpe..da bkan luck kami kot..kat cni..kami juz dpat tmpat ktige..ptme kuantan..kdue tmrloh n ktige kami..pas ptandingan..kami sume satu bas djempot gi umah aiman ntok mkan sblom blah..huhu..sdey..pjuangan kami stop stakat di c2..aku akan ingat moment ni smpai bile2..=)


2 ulasan: